Czy optymalizacja stron internetowych w agencji interaktywnej się opłaca?

Nowoczesne strategie marketingu to przede wszystkim działania w obszarze reklamy internetowej. Jednym z głównych filarów marketingu cyfrowego jest optymalizacja stron www – strategia decydująca o efektywności marketingu w sieci. Co to jest optymalizacja stron internetowych, na czym polega i czy warto w nią zainwestować pieniądze?

Co to jest optymalizacja stron internetowych

Optymalizacja stron WWW to inaczej SEO (search engine optimization), czyli szereg działań na stronie WWW polegających na ulepszeniu poszczególnych elementów witryny. Optymalizacja SEO ma na celu poprawienie jakości strony, aby ostatecznie zwiększyć jej potencjał wyświetleń w wynikach wyszukiwania Google. To kluczowy element marketingu cyfrowego, bez którego dalsze działania poza witryną (np. kampanie w Google Ads) nie zagwarantują pożądanych efektów w postaci wzrostu konwersji.

Na czym polega optymalizacja stron internetowych

Generalnie, proces optymalizacji SEO możemy podzielić na kilka etapów. Pierwszym, najbardziej istotnym z działań SEO, jest skrupulatny audyt wyznaczający słabe i mocne strony witryny. Na jego podstawie wyznacza się dalszą strategię optymalizacji pod wyszukiwarkę. Najczęściej należy wprowadzić zmiany w obszarze technicznej optymalizacji witryny (na przykład: przyspieszenie ładowania i wczytywania się, dostosowanie do urządzeń mobilnych, poprawa adresów URL).

W zależności od charakteru branży i profilu strony, dokonuje się szczegółowej analizy konkurencji i fraz kluczowych. Dzięki temu można wprowadzić działania z obszaru SEO content marketingu, czyli tworzenia wartościowych i prawidłowo zoptymalizowanych zasobów – treści, grafiki, infografiki, materiały wideo itd.

Czy optymalizacja SEO się opłaca

Zdecydowanie tak! Dzięki optymalizacji SEO masz szansę osiągnąć sukces w wyszukiwarce internetowej. Warto jednak zauważyć, że optymalizacja strony WWW to proces długofalowy, który w wielu przypadkach może okazać się wielomiesięczną inwestycją, wymagającą nakładu środków, pracy i cierpliwości. Zwłaszcza przy bardzo rozbudowanych witrynach bądź sklepach internetowych. Wytrwałość się opłaca! Dlaczego? Sprawdź niżej kluczowe korzyści płynące z inwestycji w optymalizację SEO.

Optymalizacja SEO wpływa na jakość witryny

Przede wszystkim prawidłowo zoptymalizowana strona internetowa, zarówno pod względem technicznym, jak i contentowym, wyróżnia się wysoką jakością. To kluczowy czynnik wpływający na aktywność użytkowników, pozycje w rankingu wyszukiwarki oraz odpowiedni poziom konwersji (czyli celów jakie są do zrealizowania za pośrednictwem witryny). Dzięki temu strona internetowa staje się atrakcyjną wizytówką marki, produktu lub firmy, skutecznym kanałem komunikacji z rynkiem i doskonałym narzędziem do osiągnięcia sukcesu w działaniach off-site.

Wpływ SEO na user experience

Kolejną bardzo istotną korzyścią płynącą z procesu optymalizacji strony WWW, jest zwiększenie atrakcyjności witryny w oczach użytkownika i poprawienie jakości interakcji ze stroną. Ma to kluczowe znaczenie ze względu na bieżące działanie algorytmów wyszukiwarki. W rankingach w wyszukiwarce chętniej wyświetlane są strony internetowe o dobrym UX-ie i odpowiadające na potrzeby oraz intencje potencjalnego użytkownika.

SEO a ranking wyszukiwarki

Optymalizacja witryny ma ostatecznie podwyższyć jej pozycję w rankingu wyszukiwarki. Prawidłowa struktura kodu strony, czytelny layout, dostosowanie do urządzeń mobilnych (m.in. responsywność), zawartość dobranych fraz kluczowych – to czynniki bezpośrednio wpływające na widoczność witryny w SERP-ach (wynikach wyszukiwania).

Zdecydowanie warto zainwestować w optymalizację SEO! Jeśli szukasz wsparcia w pozycjonowaniu strony internetowej, sprawdź usługi dobrej agencji interaktywnej. Doświadczeni specjaliści SEO przeprowadzą bezpłatny audyt, określą zakres oraz cenę optymalizacji i wykonają usługę według najskuteczniejszych, sprawdzonych praktyk!

You May Also Like